Ulusal güreşçiler, Avrupa Şampiyonası hazırlıklarını sürdürüyor

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Türkiye Güreş Federasyonu (TGF) Lideri Erdem Eroğlu ve Grekoromen Ulusal Kadrosu atletleriyle teknik heyeti, Romanya’nın başşehri Bükreş’te 12-18 Şubat tarihlerinde düzenlenecek Avrupa Şampiyonası öncesinde basın mensuplarıyla bir ortaya geldi.

Türkiye Güreş Federasyonunun Sarıyer’deki kamp merkezinde düzenlenen basın toplantısında konuşan Erdem Eroğlu, “Şampiyonaya sayılı günler kaldı. Türk güreşi olarak bizim sıramız geldi. Avrupa Şampiyonası bizim için bir maksat değil araç. Bu Avrupa Şampiyonası’nda derece yapan atletler kota almayacak. Birinci amacımız Azerbaycan’da nisan ayında yapılacak kota karşılaşması. Orada final yapan sportmenler, Paris Olimpiyatları’na gitmeye hak kazanacak. 9 Mayıs’ta İstanbul’da Dünya Kalifikasyon Turnuvası yapılacak. Bundan ötürü sayın bakana teşekkür ediyoruz. Orada toplam 36 kota dağıtılacak. İstanbul’la birlikte olimpiyat seyahati başlayacak. Biz her sıklette iddialıyız.” diye konuştu.

Mesleğinde 12 Avrupa şampiyonluğu bulunan İstek Kayaalp’in 13. zaferini kazanarak rekor kıracağına inandığını vurgulayan Eroğlu, “Avrupa güreş tarihinde Rus güreşçi Aleksandr Karelin’le İstek 12 Avrupa şampiyonluğuyla zirvedeler. İstek da ’13. şampiyonluğu kazanıp tarihi yine yazmak istiyorum’ diyor. Kendisine inancımız tamdır. 12 kez şampiyon olan 13’üncüyü de olur. Kendisi ve Türk güreşi için yeni bir rekor. 5 dünya şampiyonluğuyla İstek Cumhuriyet tarihinde büyüklerde en çok şampiyonluk kazanan atletimiz. Rıza’yı 3 dünya şampiyonluğuyla Taha takip ediyor. Bütün rekorlar kırılmak için vardır. Şampiyon kardeşlerimiz vazgeçmedikleri için bu rekorlara sahipler. Umarım Avrupa Şampiyonası’nda yeni bir muvaffakiyet öyküsüyle karşınızda olacağız.” tabirlerini kullandı.

– “Türk güreşinde yeni Rızalara, yeni Tahalara gereksinim var”

Güreşte bir sistem kurduklarını lisana getiren Eroğlu, “Göreve geldiğimizden beri yeni kıssalar yazmış, yeni muvaffakiyetler kazanmış bir takımız. Bunu tek başıma başarmadım. İdareyle, güreşçilerimizle, antrenörlerimizle birlikte başardık. Bireylerin kazandığı muvaffakiyetten çok sistemin kazandığı muvaffakiyete muhtaçlık var diyorduk. Bu sistemi kurduğumuzu düşünüyoruz. 2022 ve 2023’te 17’şer sefer madalya kazandık. İstek ve Taha’ya yüklenmiş bir Türk güreşi vardı, bu sorumluluğu kadronun tümüne yaydık. Türk güreşinde yeni Rızalara, yeni Tahalara muhtaçlık var. 2022’de bu ekip hem Avrupa hem dünya şampiyonu oldu.” biçiminde konuştu.

Paris 2024 Olimpiyat Oyunları için Avrupa’nın en çok kotasına sahip olduklarını kaydeden Eroğlu, “Şu anda grekoromende 2 kotamız var. Ülke olarak 2 hür erkek, 2 de bayanla birlikte toplam 6 kotamız bulunuyor. Avrupa’nın 1’inci, dünyanın 4’üncü kota kazanan ülkesiyiz. Azerbaycan’da bu sayının artacağına inanıyoruz.” dedi.

Ulusal kadro antrenörü Nazmi Avluca ise şampiyonaya az bir mühletin kaldığını hatırlatarak, “Aralık’ta vazifeye geldik. Kısa müddet içinde bir kamp yaptık. Daha evvel bir arada güreştiğim arkadaşlarla deneyimimizi yeni kuşağa aktarmaya çalışıyoruz. Bununla birlikte yeni madalyalar almak istiyoruz. Avrupa Şampiyonası olimpiyatlar için bir durak bizim için. Amacımız olimpiyat. Tam grup olimpiyatlara katılma amacımız var. Olimpiyatlarda da altın kazanmak istiyoruz. Güreş bizim cet sporumuz. Herkes bunun şuurunda. Altın madalya istiyoruz, altın için çalışıyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.

İstek Kayaalp ise 13. şampiyonluğu için Avrupa Şampiyonası’nda mindere çıkacağına dikkati çekerek, “Benim için çok kıymetli bir şampiyona, 13. şampiyonluğumu kazanıp bir rekoru kırmak istiyorum. Geçen sene egale etmiştim bu sene de nasip olursa gayem rekoru kırmak.” dedi.

mutlu
Virüslü
Ulusal güreşçiler, Avrupa Şampiyonası hazırlıklarını sürdürüyor

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Best Pro Medya ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!