Sümeyye Boyacı, Paris’e yeni başarılarla gitmek istiyor

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Avrupa ve dünya şampiyonu ulusal para yüzücü Sümeyye Boyacı, Paris 2024 Paralimpik Oyunları’na yeni başarılarla gitmek istiyor.

Geçmiş yıllardaki kıymetli muvaffakiyetlerinin akabinde, son olarak geçtiğimiz yıl İngiltere’de düzenlenen Para Yüzme Dünya Şampiyonası’nda 50 metre sırtüstünde 43.32’lik derecesiyle bronz madalya kazanan Boyacı, 2024’de katılacağı karşılaşmalardan daha düzgün sonuçlarla ayrılmayı hedefliyor.

Türkiye’nin gururu olan Boyacı, Türkiye Bedensel Engelliler Spor Federasyonunun faaliyeti kapsamında yeni dönemin birinci kampını, yüksek irtifa avantajı münasebetiyle kış aylarında kayak sporuna gönül veren yerli ve yabancı turistleri ağırlayan Erzurum’da yaptı.

Avrupa’nın tek yüksek irtifalı tam olimpik yüzme havuzu olma özelliği taşıyan tesiste kamp çalışmalarını tamamlayan ulusal yüzücü, katılacağı dünya serisi yarışları ve Avrupa Şampiyonası’nda madalyalara uzanmak istiyor.

Boyacı: “Çok önemli ve disiplinli formda çalışıyoruz”

Ulusal yüzücü Sümeyye Boyacı, AA muhabirine, 2024 dönemi hazırlıkları için Erzurum’daki yüksek irtifa kampına geldiklerini söyledi.

2023’ün kendisi için güzel geçtiğini belirten Boyacı, “Manchester’da düzenlenen Dünya Şampiyonası’nda ülkemize ekip arkadaşlarımızla üçüncülük madalyası kazandırdık.” dedi.

Türk sporuna yeni muvaffakiyetler kazandırmak için çalıştıklarını tabir eden Boyacı, “Biz yüzücüler olarak yalnızca ‘Engel tanımayan’ paralimpik ya da olimpik olarak sınıflandırılmamayı tercih ediyoruz. Biz bu ülke için yarışıyoruz. Türk yüzmesi ismine kazanımlar elde edebilmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Çok önemli ve disiplinli formda çalışıyoruz. Hasebiyle bunu yalnızca paralimpik alanda engellilere örnek olmak açısından değil, Türk sporuna katkıda bulunabilmek için yapıyoruz.” diye konuştu.

Örnek olduğu diğer yüzücülerin, kendisine farklı bir gurur yaşattığını lisana getiren Boyacı, “Ben bir yüzücü olarak açıkçası aldığım madalyalardan ve elde ettiğim derecelerden çok büyük gurur duyuyorum. Ancak beni daha çok memnun eden şey, en büyük muvaffakiyet, örnek olduğumuz yüzücüler, sportmenler. Türk sporuna ve yüzmesine kazandırdıklarım benim için en pahalı madalya.” tabirlerini kullandı.

Yeni yılda katılacağı karşılaşmaları anlatan Boyacı, şunları kaydetti:

“Şu an 2024 dönemi için hazırlıklarımız devam ediyor. Erzurum’da dönemin en değerli kampını yaptık ve çok verimli geçti. Ben Erzurum’a her geldiğimde bana kattıklarını derecelerime yansıtmaya çaba ediyorum. Buradan sonra İtalya’da dünya serileri var. Ondan sonra Avrupa Şampiyonası olacak. Avrupa Şampiyonası, paralimpik oyunlarından sonra bu sene katılacağımız en kıymetli şampiyona. Akabinde Berlin’de dünya serileri olacak. Sonrasında ise oyunların düzenleneceği Paris’te test yarışları yapılacak.”

mutlu
Virüslü
Sümeyye Boyacı, Paris’e yeni başarılarla gitmek istiyor

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Best Pro Medya ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!